Marit van Egmond

CEO Albert Heijn
 
Thema: Instore Innovatie

De naar eigen zeggen nuchtere, Brabantse Marit van Egmond heeft een ruim Ahold verleden. Zij kwam in 1997 binnen als managementtrainee met in haar rugzak een opleiding levensmiddelentechnologie en werkte met Kies & kook aan het ‘doorbraak’-concept van AH in 2008. Daarna werkte ze voor Store Operations Support. Daar kreeg ze gevoel voor processen binnen AH. Na een aantal jaren bij Gall & Gall  als directeur commercie en later algemeen directeur, stond van Egmond vanaf 2014 aan het roer bij assortimentsontwikkeling en commercie van Albert Heijn. Sinds januari 2019 vervult Marit van Egmond de rol van CEO binnen Albert Heijn. 

 

Colette Cloosterman-Van Eerd

CCO Jumbo
 
Thema: De veranderende supermarkt

Sinds 1994 is Colette Cloosterman-van Eerd werkzaam in het familiebedrijf Jumbo. Zo begon ze haar carrière als productmanager Vleeswaren en vervulde zij later verschillende leidinggevende functies als Marketing manager, manager Financiën, directeur Marketing en Communicatie, Commercieel directeur en Formuledirecteur. Sinds 2013 is Colette Cloosterman-Van Eerd Chief Commercial Officer van Jumbo en onder meer verantwoordelijk voor de succesvolle winkelformule van Jumbo: het merk, de uitstraling en innovatie.

Eric Leebeek

CCO Plus
 
Thema: Groene revolutie

 

Rutger van den Bout

CCO Hoogvliet
 
Thema: Assortimentstrends

 

AH XL Nijmegen

 

 

Thema: Instore Innovatie

André van Reijen

Ondernemer PLUS van Reijen in Veldhoven

 

Thema: De veranderende supermarkt

 

Hans Huttenhuis

Senior Insights Analyst Retail IRI

 

Thema: Assortimentstrends

Hans Huttenhuis startte zijn carrière als category management bij Plus en Mediamarkt en heeft daarna gewerkt als Prijs specialist bij Albert Heijn. Momenteel werkt hij 2,5 jaar bij IRI en is daar verantwoordelijk voor het vertalen van data naar (actionable) inzichten voor retailers. H. Huttenhuis gebruikt zijn analytische en communicatieve vaardigheden om gecompliceerde vraagstukken te reduceren tot duidelijke analyses met concrete uitkomsten. Is assortimentsrationalisatie gewenst in de aankomende crisis, of biedt ‘het nieuwe normaal’ juist ruimte voor luxer/premium assortiment?

Stijn Markusse

Boerschappen

 

Thema: Groene revolutie

Norman Buysse

GfK

 

Thema: Groene revolutie

Pieter-Jan de Smet

Marketing Manager RetailSonar

 

Thema: De veranderende supermarkt

Pieter-Jan is sinds 2017 Marketing Manager bij RetailSonar, de marktleider in de Benelux op het gebied van locatiebeslissingen en omzetvoorspellingen. Hij duikt beroepsmatig regelmatig in de data om de recentste trends rond winkellocaties en klantgedrag te analyseren. De laatste jaren focust hij daarbij vooral op de succesfactoren van supermarktlocaties en de komst van Jumbo naar België in het bijzonder. Daarnaast maakt Pieter-Jan ook deel uit van het bestuur van Retail Forum Belgium, de grootste Belgische vakorganisatie rond winkelvastgoed.

Anne Hilhorst

Wakker Dier

 

Thema: Groene revolutie

Volgens Anne Hilhorst weten veel mensen niet welk leed ze veroorzaken als ze hun boterham beleggen. Met een opleiding Biologie aan de WUR op zak én de wens om mensen te laten zien wat er gebeurt achter de staldeuren, begon Anne Hilhorst daarom in 2011 als campaigner bij Wakker Dier. Sindsdien gaf zij onder meer vorm aan de succesvolle plofkipcampagne. Vanaf 2017 is Hillhorst manager campagnes en woordvoerder. Haar fascinatie voor dieren en natuur, en haar energieke en positieve opstelling zorgen ervoor dat ze zich iedere dag opnieuw volledig inzet voor de dieren.

Chantal Engelen

Kromkommer

 

Thema: Assortimentstrends

Al jong besefte Chantal dat ze iets wilde bijdragen om de wereld beter en mooier te maken. In 2012 kwam voedselverspilling op haar pad, wat resulteerde in Kromkommer. Kromkommer zet zich in voor het tegengaan van verspilling van kromme groente en fruit en staat bekend om haar ludieke campagnes. De kromme groenten kregen ook een plekje in een soepenlijn en later volgde het kromme groente en fruit speelgoed, een kinderboek en een lespakket voor basisscholen. Zo krijgt ze het keer op keer voor elkaar om media-aandacht te generen en het onderwerp op de agenda te krijgen. Eén van hun campagnes leidde zelfs tot een aangenomen motie in de Tweede Kamer.

Rens de Jong

Presentator bij BNR en RTLZ & Dagvoorzitter van het jaar

 

Thema: Assortimentstrends

Co-founder van Buzzmaster en SixHandshakes, dagvoorzitter, presentator en een zeer goede debatleider. Rens de Jong is van alle markten thuis. Zijn aanstekelijke energie, gevoel voor humor en zeer scherpe journalistieke blik, maken Rens een presentator van formaat en een bekend geluid binnen zakelijk Nederland. Gespecialiseerd in innovatie, duurzaamheid, ondernemerschap & human capital. In 2013 door Quote uitgeroepen tot één van de populairste dagvoorzitters van Nederland, in 2014 ging hij er ook met de titel ‘’dagvoorzitter van het jaar’’ vandoor.

Matthijs Bosman

Superland

 

Thema: De veranderende supermarkt

Al zo'n 20 jaar veroorzaakt Matthijs Bosman heel bewust situaties waarin de dingen niet zijn wat ze lijken. M. Bosman biedt het publiek met mijn kunstprojecten een alternatief voor de werkelijkheid. Door van de ene op de andere dag schrijver, filmer, circusartiest, politicus, beeldhouwer of supermarkteigenaar te zijn, krijgt hij zomaar recht van spreken. ''Ik ben een gids die zelf ook niet alles weet, maar die de waarde ziet van doelgericht verdwalen''.

 

René van der Horst

Pricer

 

Thema: Instore innovatie

Laurens Sloot

Founder EFMI

 

Thema: Groene revolutie

Rien de Koning

Data & insights expert Datlinq

 

Thema: veranderende supermarkt

Cijfers van eten en drinken en de laatste 15 jaar in Out-of-Home, vormen de rode draad in de ervaring van Rien de Koning. Zo heeft Rien gewerkt bij bedrijven als Mars, IRI, GfK, Foodstep en de laatste 5 jaar zelfstandig als More2Market. De Shopper monitor is als grootste Out-of-Home onderzoek in Nederland overgedragen aan Datlinq, waarbij Rien de Koning als Data & insights expert bij Datlinq (voor 50%) deze monitor onder zijn hoede houdt. Behalve het gedrag van de consument wordt feilloos de koppeling met het vestigingspunt gemaakt. Zodat voor het eerst distributie en consumentengedrag met elkaar in verband kunnen worden gebracht. Vanuit deze oplossing komen de inzichten voort die in het interview ter sprake zullen komen. 

Bert Baron

Partner BusinessBuilding & Directeur Bert Baron Management en Advies

 

Thema: assortimentstrends

In het familiebedrijf van Bert Baron zijn vader, een groothandel in diepvriesproducten in Noord-Holland, is Bert opgegroeid. 30 jaar lang heeft Bert bij grote A-merk multinationals als Coca-Cola, Unilever en Grolsch, Marketing & Sales tot op directieniveau mogen uitoefenen. Daarbij zowel in retail als out of home actief geweest. Sinds 2020 is Bert Partner bij BusinessBuilding, een organisatie die andere bedrijven helpt om commercieel succesvoller te worden. Hij vindt het de uitdaging om bij bedrijven de commerciële noot te (helpen) kraken en groei te ontsluiten. Dit gebeurt met een breed dienstenpakket op gebied van Consultancy, Interim Management, Coaching en Training aan bedrijven in alle denkbare sectoren.

Jeroen van den Berg

Manager Retail Consultancy & Advies Marshoek

 

Thema: veranderende supermarkt

Jeroen van den Berg is franchisenemer geweest van onder andere Albert Heijn, Gall&Gall en Bruna. Het managen zit in zijn bloed en is daarna zodoende, manager bij Operations Hoogvliet Supermarkten geworden. Hierna werkte hij als algemeen directeur bij Ballorig indoor speelparadijzen van Nederland, België en Duitsland. Momenteel is Jeroen van den Berg inmiddels 1 jaar Manager als Retail Consultancy & Advies bij  Marshoek.